Thursday, October 29, 2009

My FAvret storIes




Entry kali ni ialah mengenang pulak my favourite books n story...masa kecik-kecik dulu aku suka tul membaca story books...imagine la...every week, parents aku sure hantar aku n adik-adik aku to PERPUSTAKAN SULTAN ISMAIL tuk membaca buku..masa tu kirenye sekolah rendah la...seronok time tu..macam-macam buku leh baca...masa tu favourite book aku ialah cerita pasal penyiasatan....im not really remember what exactly the title of that books...but all i remeber is..its about penyiasatan...actually buku tu ada dwi bahasa...ada english edition n malay edition...so, memandangkan masa tu aku ni kurang bijak inggeris time tu, of course la amik yang malay version kan..buku tu mengisahkan tentang 5 sahabat dan seekor anjing yang every school holiday jek, mest g holiday...camping lah..macam-macam aktiviti...tp, tiap kali dey all ni g holiday, sure akan jumpa something weird, n they all try hard to investigate it...yang bestnye lagi cerita ni coz, cara penyampaian dia make us feel like we really in that situation...kalo tak silap, buku ni under guil builton lah..tak sure spell dia.....


Dari sekolah rendah, beralih ke sekolah menengah lak..tak habis2 ngan cerita penyiasatan..aku minat lak komik Penyiasat Remaja...peh...memang best gak komik ni...memang ala-ala detektif conan lah..tp kdg dia cam seram sket..coz...penjahat dia ala-ala anker sket..huhu..gitu la kisahnye...masa sekolah aku..rajin baca buku...tapi bukan buku study..buku cerita..hahaahah