Friday, October 9, 2009

BErmUKa-MukA

Emm...pernah tak korang berjumpa dengan orang yang bermuka-muka...
depan cakap lain..belakang lak cakap lain??
emm..sebenarnye aku tak berapa minat orang yang bermuka-muka ni...kalau tak puas hati ke ape kat seseorang tu patutnya kita kena la luah kan pada orang tu kan..so that tak berlaku kesalafahaman di masa akan datang...Dan orang tu pun akan tak lakukan kesalahan yang sama..ni tak..
Contoh la macam ni: si sabrina ni tak puas hati ngan diana.tapi bila si Diana ni tanya dia "kenapa bermasam muka ni?? ko marah aku ye??". Maka, si Sabrina pun menjawab "Takde lah..aku nyampah tul ngan Siti tu..Dia tu gedik sangat dah la poyo..aku rase dia tu banyak jantan lah kat luar"...
Padahal sebenarnya Sabrina tak puas hati dengan Diana tu..tapi kenapa lah dia tak berterus-terang kat Diana tu, and mereka cerita pasal si Siti tu??? padahal si Siti tu langsung takde wat salah ape-ape kat si Sabrina ni...kenapa lah dia wat fitnah kat si Siti tu?? Tabiat camni lah yang aku tak suka.
Kalau dah tak puas hati or ape pun..kan ke lebih baik berterus terang..mungkin si Sabrina nak jaga hati Diana dengan ambil keputusan menipu and secara tak langsung dah dapat dosa macam tu.....bukan ke ada cara lain..and bukankah ada alasan lain yang dia boleh fikirkan tuk jaga hati orang lain..tul tak?? emm