Tuesday, October 6, 2009

PeReMpUAn ZAman SeKAraNG?????




HaRi ni...6 hb OctoBer...emmm,,esok dah gaji...tak sabar rasa..hari ni jugak hari yang membahagiakan bagi sahabat ku...Abd Razak Jamil...coz wife dia..dah pun selamat bersalin anak perempuan..alhamdulillah..berkat doa rakan-rakan terdekat dan ahli keluarga, beliau selamat melahirkan anak perempuan...emm..actually bukan anak 1st ar...anak 3rd..huhu...gambar nanti aku upload lagi..tapi yang sedih nye..kenapa lah aku mesti dengar dari orang lain..padahal kitorang kan rapat..emm..seronok kan tengok kebahagiaan org lain..kita sendiri tah bila tah..
Emmm..tadi aku ade la bersembang ngan seorang member aku nih..dia tu komen tentang sikap perempuan masa kini yang tak tahu menjaga suami...kat situ ade bebrapa topik la yang kita bincangkan...menurut member ni...

1) perempuan zaman sekarang ni tak menjaga penampilan dirumah..misalnye hanya memakai memakai kain pelikat dan rambut mengerbang tidak didandan rapi...
KOMEN AKU :...salah si suami juga..ape lah salahnya jika menegur kalau nak isteri tu tak berpakaian cantik...dan ape lah salah belikan si isteri tu baju baru ke untuk di pakai...ni tidak..cuma tahu complain jek
2)Perempuan suka minta beli itu, beli ini...
KOMEN AKU : hello lelaki...kenapa lah korang ni suka sangat complain...bila si isteri ni tak cantik, tak berdandan..korang tahu pulak nak cari pempuan lain..tapi bila kita orang perempuan ni minta beli, tak nak lak beli..kalo si laki-laki tak beli..sape lagi...kena la berkorban sket...
3)Perempuan berdandan ketika keluar rumah..ntah nak tunjuk kat sape tah..
KOMEN AKU : kalo perempuan/isteri keluar rumah pakai selekeh siapa yang malu??? lelaki juga......nanti ada pulak mulut yang cakap "eeeee..isteri/awek sape la yang pakai selekeh tu??" "ooo..tu isteri/awek si POLan lah...eee...wat malu jek pakai selekeh camtu..." ha...sape malu??? korang gak...huh
4)perempuan zaman sekarang malas nak memasak dirumah..asyik ajak makan luar jek..
KOMEN AKU : setahu aku..perempuan ni adalah sejenis specis yg mementingkan jimat...mungkin ade lah certain yang boros...tapi...tak salah ape makan luar..not a big isu la...kan best cam zaman bercinta dulu..takkan lah masa bercinta jek nak makan luar..dah kawin tak leh lak nak makan luar..tapi berpada-pada lah...si isteri pun jangan la asyik nak ajak makan luar jek..tu dah kira kategori pemalas tahap cipan tu..bak kata mak aku, air tangan isteri tu kan lagi BERKAT...

Ape pun..sama-sama lah kita fikirkan ape yang patut dan tak patut di buat...setiap org tu ade pandangan masing-masing...yang baik kita jd kan teladan..yang buruk tu..kita perbaiki..tul tak???huhu..think positif always dude....