Wednesday, October 7, 2009

MiNtA MaaF PAda Hari RAya SahaJA lah???

Sedapnye smarties ni...emm...
Kisah ni terjadi kepada aku sendiri...aku bukan lah nak ungkit kisah lepas ke ape..aku sebenarnya da lama maafkan...cuma aku amatlah tak berpuas hati akan sikap seorang member aku ni yang tak tahu nak minta maaf...ade ke patut dia pecahkan pasu bunga yang oficemate aku bagi..pehh..pastu lepas aku marah dia terus blah without say sorry pun..eee..dah la rosak kan harta benda orang..tak kisah la dia sengaja or tak sengaja ke..maafkan perlu di lafazkan..ape payah sangat ke nak minta maaf ni??

Aku tahu...Setiap dari kita memang lah tak lari dari melakukan kesilapan..isn't it?? yelah..aku pun tahu kita ni semua manusia biasa...tak lari dari melakukan silap..tak kira lah besar atau pun tidak...tapi kebanyakan dari kita, hanya meminta maaf pada waktu tertentu sahaja..misalannya masa hari raya...patut ke kita minta maaf just pada HARI RAYA sahaja?? secara logiknya cuba korang fikir..patut ke tak patut? bagi aku sendiri...AMATLAH TAK PATUT...sebabnya bukan pasal ape..pasal..yelah..ajal maut ni kita tak tahu..mana la tahu kot-kot belum sempat lagi nak minta maaf, member or ahli keluarga tu dah meninggal?? ha...sape nak tolong tu...aduyai..kita ni sebagai manusia..kena lah sentiasa beringat..aku cuma berharap..kita semua ni elakkan la amalan bermaafan ketika di pagi raya sahaja....lagipun..belum tentu lagi time raya tu korang nak mengaku kesemua kesalahan korang tu..betul tak??? emm..