Monday, February 1, 2010

Zaman dulu VS sekarang

Adui..sibuk sangat aku baru ni..tak sempat lah nak update blog aku nih..satu lagi masalahnye sebab umah aku takde internet..ade memang ade actually..but, disebabkan oleh kevirusan computer laptop aku tu..so, amatlah malas tuk aku membukanya...hanya orang yang memiliki kesabaran tahap cipan saje yang digalakkan untuk menggunakan laptop tu...mana taknye..korang imagine lah..tengah guna, even main game SOLITARE jek, tetiba jek ade suara anak virus menjerit...kuat lak tu...kalo aku ni ade penyakit jantung tahap kronik, aku rase dah lama dah aku masuk hospital...heart attack..hurmmm..kalo sekali dua takpe..ni tak..every 10 minit, mesti virus tu appear berserta jeritannye sekali..huh!! sakit hati beb...memang tak leh tahan...panas jek hati nih..

Ha..baru ni gak aku ade masuk FACE BOOK, almaklum lah..zaman sekarang ni semua orang dah layan face book lak..dulu, sibuk sgt ngan FRIENDSTER, pastu MYSPACE, pastu TWITTER lah...dan macam-macam lah..sampai yang paling update ni FACEBOOK..pasni sume orang dah main FACEBOOK, tengok ar, mesti ade benda baru lagi nak muncul...satu kerja lagi nak daftar n update profile lagi..adui..macam-macam....ni lah namanye zaman IT...ade jek benda baru nak kuar..

macam gak telefon...zaman dulu kala, ingat lagi masa zaman aku sekolah rendah, telefon ni besar giler, harga pun mahal gak..hanya orang berkemampuan jek dapat pakai telefon bimbit nih...and ade gak orang cakap saiz hp dulu leh wat baling anjing sampai mati...peh..tak agak-agak..tapi zaman sekarang nih, budak sekolah rendah pun ade pakai telefon......and jangan lah terkejut kalau handphone diorang ni lebih canggih dari kite yang dah bekerja nih..cikgu-cikgu pun kalah...ish..ish..dahsyat..betapa bezanya zaman dulu dan sekarang kan??

Bkn aje teknologi, fashion gak berubah-ubah, contohnye tudung...dulu orang sibuk nak pakai tudung ala BIENDA, pastu, bila wardina pakai tudung, semua orang berebut-rebut wat fesyen tudung WARDINA, tak lama pastu, waheeda muncul lak ngan gaya bertudung baru,muncuk pulak fesyen tudung WAHEEDA, n terkini dan terbaru sekali orang hot tengah pakai, tudung EKIN....peh..memang ar aku akui, memang bagus pattern tudung EKIN nih, senang jek pakai..tak yah nak dok 2 jam depan cermin nak betul kan tudung nih..haha..tapi ape pun, aku suka pakai tudung YUNA ar yang penting..pakai selendang lg senang..sejuk jek..huhu...senang gak nak pakai..huhu...

Ape pun..terpulanglah pada korang nak ikut peredaran zaman or...stay pada yang satu..huhu..