Tuesday, September 6, 2011

Loves your eyes make life better


Mata is everything..bak kat pepatah (tak tahu siapa yang reka) dari mata jatuh ke hati..
Terutama wanita, semestinya mengutamakan kecantikan mata...Dulu,aku pun tak pernah ambil tahu pun pasal nak jaga mata la,cantikkan mata la whatsoever..tapi berkat nasihat seorang kakak ni, baru aku sedar betapa pentingnya mata..that time i was study in UUM lah..After that day , i never miss using eyeliner tak kisah la waterproff ke,tak waterproff ke..janji eyeliner..semata-mata untuk jaga kecantikan mata ni..cewah..that how the story begin...

But actually, tak semua eyeliner yang kita pakai ni sesuai for our eyes..macam baru-baru ni, aku tukar la brand satu jenis eyeliner ni..murah memang la murah..baru 10 ringgit...nak jimat punya pasal lah konon..sekali pas pakai tu,kelopak mata aku tetiba gatal and mula membengkak bagaikan baru lepas kena penumbuk la plak..adui..hilang keayuaan ku..haha..amat mengecewakan..

Aku pun da buat beberapa kajian, sekiranya berlaku simptom seperti itu,

  1. Buang jek eyeliner yang korang beli tu...tak kisah la harga mahal ke murah ke..that means, it really not suitable for ur beautiful eyes
  2. Buy another eyeliner brand, better the original one lah..coz the ciplak one maybe contains unsuitable chemical for our beautiful eyes..
  3. Also not advisable to use glitter eyeliner (yang ada bling-bling kat mata tu)..coz this to avoid serbuk glitter tu masuk dalam mata..amat dikhuatiri serbuk tu akan melukakan kornea mata..oopss..nanti jadi ape pulak? can u imagine it?
So,that a simple tips to take care of ur eyes using eyeliner..
LOVE OUR EYES, MAKES LIFE BETTER