Friday, May 14, 2010


Bisnes memang seronok..sekarang ni aku ngah sibuk ngan produk baru aku..Teh Serai Laboss ...hurmm..memang cuak gak ar nk promote barang ni..i never expirience doing this kind of job scope before..tapi aku ade gak dgr pengalaman dari member adik aku...regarding how to promote things..actually...bukan senang..

1) kite kena tahu macam tentang produk yg kita nak jual tu...bukan setakat tu..knowledge tentang bahan yg kite nk jual pun kena ada...sbb...org yg nak beli..mesti ar nak tanya macam2 soalan pasal produk kita tu..cthnye khasiat dia, bukti keberkesanan..

2) n yang plg penting..cube dulu b4 explain kat orang lain..huhu...nnt takde la org ckp kita tipu..tul tak..

3) berkeyakinan diri nk promote kat orang..jgn takut2..coz bile kite cam takut2..org pun tak confident nak beli..

actually, memag payah nk jadi seorg sale person nih...skrg bru aku tahu....antara 3 benda kat atas ni, item no 3 la paling aku lemah...ade kala confident betul..ade kala cam cuak2 pun ade...tp terpksa gak redah...huhu..no choice..huhu....chayo!!!