Friday, September 16, 2011

DULU CINTA SEKARANG BENCI



Hari ini, aku nak menulis pasal apa eik...ha..pasal cinta..zaman sekarang ni, zaman teknologi 2011..dah nak masuk 2012 dah pun..adalah mustahil kalau kita tak jumpa orang yang mabuk bercinta..tak kisah la bercinta kat mana..CINTA MUKA BUKU ke, CINTA CHATTING ke, SYURGA CINTA ke, CINTA MONYET ke..tak kisah lah..asalkan cinta...huhu..tetapi bercinta memang lah ada pasang surutnya..tak semesti happy ending..ada jugak yang sad ending..kat bawah ni aku share la beza masa bercinta n masa dah break off..









Masa bercinta:



  1. Semua yang kau buat aku suka, kita saling memahami and saling bertolak ansur. No matter what, u are everything to me


  2. Kau pun janji, apa yang bahagia untuk kau, aku akan terima asalkan kau bahagia (Lautan api sanggup ku renangi..cewahh)


  3. Apa orang kata pasal kau, aku tak peduli..yang penting i love u ever dear...


  4. Tak mungkin aku akan cari girlfriend/boyfriend lain selain kau..(i'm setia u know)


  5. Kalau boleh everyday, 24 seven i want to be with you.. (sanggup tak tidur tu)


  6. Hari hari aku fikirkan kau, i want to married you soon (miangnya rasa)




Bila da break off



  1. Semua yang kau buat aku suka, tapi..tu dulu, sekarang kita tak saling memahami lagi..kau salahkan aku,aku salahkan kau..get lostt


  2. Kau nak bahagia? aku tak bahagia lagi,ko jangan harap aku nak bagi kau bahagia...


  3. Orang kata kau busuk...so why do i need to love you?? (Alasan bodoh semua keluar)


  4. Kau cakap kau setia, tapi ko memang tak guna..

  5. 24 seven with you?? gila apa...haram..haram...


  6. Tak ada fikir kawin kawin nih,ko memang penipu besar




Semua orang mesti pernah mengalami hal-hal macam tertulis kat atas nih..mustahil lah tak pernah..memang bila break off tu agak menyakitkan..tak kisah lah atas faktor apa pun..aku sendiri pun pernah rasa..ada setengah tu after break off terus bermusuhan..it supposed not to be happen..


Sepatutnya kita muhasabah diri..Fikir secara logik and positive, kenapa perkara macam tu boleh terjadi..mungkin ada sebab kerana keluarga, atau sebab lain...Tapi kadang-kadang,sakit hati tu pulak yang menguasai diri hingga hilang pertimbangan..tu yang jadi kes terjun bangunan lah,santau menyantau dan lain-lain..ingat-ingatlah pada Tuhan


Tak salah kalau after break off, kita jadi kawan kepada bekas kekasih kita tu. Kenapalah nak diputuskan silaturahim sesama insan. Percaya lah pada jodoh..insyaallah...